Ciekawostki
Ciekawostki
Powrót

DLA KOGO OMEGA-3?

Dla pełni zdrowia unikasz tłuszczu w każdej postaci. Być może nie zauważasz, że w diecie brakuje bezcennych tłuszczów omega-3, a organizm nie potrafi ich wytworzyć.

Ciekawe badanie brytyjskie potwierdza, że stosowanie diety bardzo ubogiej w tłuszcze, pozbawionej zdrowych kwasów omega-3 nie zmniejszyło w żaden sposób ryzyka zawału serca. W innym badaniu dowiedziono, że największe szanse przeżycia wśród ludzi po zawale serca miały osoby uzupełniające dietę za pomocą omega-3.

Unikaj margaryn, tłuszczu mięsnego, oleju kukurydzianego. Spożywaj tłuste ryby, siemię lniane, olej rzepakowy, oliwę z oliwek, awokado, orzechy. Przyjmuj systematycznie dobry preparat z tłuszczami omega-3, zawierający tłuszcz rybi i pochodzenia roślinnego, dobrany w odpowiednich proporcjach. Takim suplementem jest BioEFA.

Omega-3 szczególnie polecane:
  • W chorobach układu krążenia
  • Podwyższonym poziomie cholesterolu
  • Dolegliwościach stawowych, osteoporozie
  • Chorym nowotworowym
  • W dolegliwościach przedmenstruacyjnych
  • W trakcie ciąży ( konieczne do utworzenia prawidłowego mózgu dziecka)
  • U dzieci mających problem z nadpobudliwością i koncentracją
  • Osobom starszym z demencją
  • W schorzeniach psychiatrycznych
  • Skłonnym do alergii i astmatykom
  • Dotkniętym stwardnieniem rozsianym
  • Cierpiącym na bóle głowy i migreny
  • W celu zwalczania stresu
  • Cierpiącym na stany zapalne żołądka i jelit
  • Osobom z osłabionym wzrokiem
  • W przypadku egzemy, tocznia, łuszczycy, trądziku
  • W stanach zapalnych nerek
  • W schorzeniach wirusowych
  • W celu przyśpieszenia spalania tkanki tłuszczowej
  • Dla zapewnienia spokojnego snu
  • W celu złagodzenia szorstkości skóry i suchości spojówek oczu

Coraz głośniej o benefitach omega-3

Głośnym echem odbiło się zarejestrowanie przez agencję FDA kwasów omega-3 jako leku stosowanego w celu obniżenia poziomu trójglicerydów.

Badania potwierdzające znaczną przydatność stosowania tych składników w celu poprawienia pracy układu krążenia zebrał między innymi dr W. Davis.

Kilka z nich obrazuje wielkie zaniedbanie wykorzystania zdobyczy nauki, jeśli pozwalamy sobie na niedobór tych składników, cierpiąc na choroby serca i naczyń, stosując tylko środki farmakologiczne, które nigdy nie zastąpił braków dietetycznych.

Kwasy omega-3 skutecznie obniżają poziom trójglicerydów, zmniejszają tempo tworzenia się blaszki miażdżycowej, wpływają na zmniejszenie skłonności płytek krwi do zlepiania się. Jako ciekawostkę podaje się wyniki kolejnego badania, gdzie kwasy omega-3 były w stanie zmniejszyć stopień wzrostu poziomu tłuszczu we krwi po spożyciu ciężkostrawnego, pełnego tłuszczu posiłku. Omega-3 zmniejszają znacznie ilość składników zapalnych w blaszce miażdżycowej oraz poprawiają stan naczyń włosowatych, czyniąc je bardziej sprężystymi. Wpływają też na normalizację rytmu serca i regulację poziomu ciśnienia krwi.

Dr Davis sugeruje swoim pacjentom dawkę 1-3 gramów omega-3 dziennie.

Dr Goepp opublikował badania potwierdzające przydatność omega-3 w leczeniu choroby nowotworowej. Omega-3 nie tylko zmniejszają ryzyko raka, ale także mają zdolność zmniejszania tempa wzrostu już istniejących komórek rakowych ( w przypadku raka piersi nawet o 40%). Interesujące jest zwiększenie efektywności niektórych leków stosowanych w chemioterapii przy jednoczesnym podawaniu omega-3.

Często podczas trwania choroby nowotworowej dochodzi do kacheksji, czyli znacznego wyniszczenia organizmu. Zaobserwowano wzrost energii chorych i zmniejszenie tempa wyniszczenia przy stosowaniu dużych dawek omega-3 (dawki 8-10 g dziennie).

Przypomina się o stosowaniu omega-3 w większych dawkach w celu zapobiegania objawom ubocznym radioterapii.

Dr. Neveu przedstawia wpływ omega-3 na zmniejszenie objawów depresji, schizofrenii i nadpobudliwości ruchowej. Opisuje się potrzebę dostarczenia tych składników dla każdej błony komórek mózgowia. Komórki mózgu nie potrafią się prawidłowo komunikować bez prawidłowych ilości omega-3. Kobieta w ciąży szczególnie musi dbać o dostawę omega-3 ze względu na ich wpływ na rozwój mózgowia, inteligencji i prawidłowego wzroku dziecka.

Przypomina się o zaniedbaniach w informowaniu kobiet okresu menopauzy, że kwasy omega-3 wpływają na polepszenie gęstości kości, zwiększają wchłanianie wapnia, zmniejszają szybkość ubytku masy kostnej.

Omega-3 to nieodzowna pomoc w przypadkach dolegliwości stawowych, a często uzyskanie widocznego efektu zależy od wysokości zastosowanej dawki.

Doskonale oczyszczony preparat zawierający kombinację nienasyconych kwasów tłuszczowych ALA, CLA, EPA, DHA pochodzenia roślinnego i rybiego to preparat BioEFA.


Powrót